En rekke internettselskaper tilbyr i dag ganske mange forskjellige leveringsformer. Det mest populære nå for tiden er å få det levert til en pakkebutikk, hvor det er veldig fleksibelt å kunne hente dine nye produkter når det er anledning. Det er veldig enkelt, og typisk også den billigste leveringsmetoden.
Omvendt kan du veie opp fordeler og ulemper ved å få pakken sendt til din bolig eller til jobbadressen din. Det viser seg ofte å være et hakk dyrere, men også stort sett greit. Den mest prisbevisste løsningen for levering er utvilsomt at du henter produktene selv, men dette avhenger av om du bor i nærheten av e-butikkens adresse.
Leveringsevnen kan vise seg å være svært viktig dersom vi trenger bestillingen din raskt, og av den grunn er det virkelig hensiktsmessig å se på tidshorisonten for levering av det respektive produktet.
Mange nettforhandlere tilbyr en dags levering på favorittproduktene sine, men vær oppmerksom på at dette er betinget av at bestillingen sendes inn før avtalt tid, med mål om å kunne få varene distribuert før lagerarbeiderne har fri.
Enkelte internettselskaper tilbyr gratis frakt, men ofte bare når du handler for et nøyaktig beløp. I tillegg kan du vurdere den mest prisbevisste leveringsversjonen, som mange ganger – enten du er i nærheten av København, Hillerød eller Skagen – vil være å få dem til å kjøre varene dine til et hentepunkt.
Ulike forskjellige fraktløsninger
Det har vist seg å være svært praktisk for forbrukere å foreta prissammenligninger i flere butikker på nettet og derfor har mange forhandlere på nettet blitt presset til å stemple priser på produktene – for barn og babyer, så vel som for menn og kvinner – enormt, og noen ganger til og med tilby gratis levering.
Men det kan fortsatt være lukrativt å utforske noen forskjellige e-butikker etter tilbud før du fullfører transaksjonen, slik at du er sikker på å motta den billigste prisen.
Generelt anbefaler vi kjøp med standard betalingskort eller betaling med mobiltelefon. Alternativt bør du vurdere en avdragsordning som ViaBill dersom du ber om å få refundert regningen i flere avdrag.
Undersøk om nettselskapet er medlem av e-merkeordningen
Før folk handler i en nettbutikk bør du normalt se på forretningsavtalen deres, men det er det utvilsomt ikke superspennende.
Et enkelt alternativ kan derfor være å sjekke om nettbedriften er medlem av e-merkeordningen, fordi det vanligvis er et bevis på at nettbutikken opprettholder de etablerte reglene, samt at butikken er jevnlig inspisert av sakkyndige som er innenfor regelverket på området. Det er en veldig god mulighet til å få hjelp dersom du opplever vanskeligheter i forbindelse med handelen din.
Videre foreslår vi at du er kjent med de viktigste regelverkene som spiller inn i forbindelse med transaksjonen, som for eksempel bytteretten virksomheten har. Derfor er det også avgjørende at du til enhver tid oppbevarer faktura-e-posten din, slik at du kan være vitne til kjøpet i fremtiden, uansett om du kjøper en gave til gutt eller jente.
Folk bestiller via e-butikker
Trustpilot gir deg rimelig gode snarveier for å undersøke ganske mange andre kunders refleksjoner og derfor er det bra at du leser nettbutikkens kritikk før du butikk.
På samme måte gir Facebook stort sett egnede muligheter til å få innsikt i nettbutikkens kundetilfredshet. Her kan du se mange internettvarehus som tilbyr kunder å registrere en kritikk av bestillingsprosessen, som også bør brukes til å vurdere kundetilfredshet.
Nettstedet er finansiert av annonser. Vi har et tett samarbeid med en gruppe e-handlere og annonserer selskapenes varer, og tar provisjon i tilfelle brukerne vi henviser gjennomfører en transaksjon.
Instruksjoner vedrørende tilbud og nettbutikker oppdateres ofte, men vi ønsker ikke å påta oss ansvar for justeringer som potensielt har blitt realisert siden vi nylig oppdaterte nettsidens data.